Nieuwe campagne zet Haags cultuurleven in de spotlights

4 September 2021, 14:18 uur
Den Haag & Regio
mainImage
The Hague & Partners

De rockband Di-rect, actrice Romana Vrede en nachtburgemeester Pat Smith zijn de bekende gezichten van een nieuwe campagne om het Haagse culturele leven in de spotlights te zetten.

De campagne ‘Den Haag staat aan’ wil de rijkdom en veelzijdigheid van het culturele aanbod laten zien. Drie hoogtepunten maken direct duidelijk hoe divers dit aanbod is: cultuurhuis Amare opent haar deuren, in 2022 bestaat het Mauritshuis 200 jaar en poppodium Het Paard viert het 50-jarig bestaan.

“Ik realiseer me heel goed dat er nog een hele weg te gaan is voordat de sector, het nachtleven en de evenementen weer op het niveau kunnen opereren van voor de crisis”, zegt cultuurwethouder Robert van Asten. “Maar met deze cultuurcampagne laten we bewoners en bezoekers van Den Haag weten dat Den Haag weer aan gaat en aan staat met een heel breed en divers aanbod, kortom ga genieten van een stad vol cultuur!”

Voor de promotiecampagne worden onder meer banieren ingezet die door de hele stad komen te hangen. Ook worden verschillende socialmediakanalen ingezet en digitale schermen in de stad. De campagne start lokaal, maar zal later regionaal en landelijk een vervolg krijgen.